Home / טאי צ׳י מה לומדים ואיך מתחילים?

טאי צ׳י מה לומדים ואיך מתחילים?

טאי צ׳י מה לומדים? איך מתחילים? האם אפשר ללמוד טאי צ׳י אונליין? ומה ההבדל בין צ׳י קונג לטאי צ׳י. שאלות אלה עולות תדיר בפניות של מתעניינים המצלצלים למדיקל צ׳י קונג ישראל. במאמר זה אמיר פרלמן מסביר מהו סט הכישורים הנלמדים במסלול להכשרת מורים לטאי צ׳י, למי מתאים מסלול לימודים מקצועי ומהן. האופציות המומלצות למי שמעונייו להתנסות בטאי צ׳י או ללמוד במסגרת בה התרגול נעשה לשם בריאות בלבד ולא כאמנות לחימה. במאמר זה נרחיב על כל האופציות מהכשרת מורים ועד הדרך הנכונה לטעום טאי צ׳י כמתרגל שחדש לתחום ומעוניין להתנסות ולהכיר עולם חדש של בריאות.

הכישורים הנרכשים מלימוד טאי צ׳י

טאי צ׳י צ׳ואן הנה אמנות לחימה המתבססת על אנרגיית החיות או שימוש בביואנרגיה במקום הסתמכות על כוח, העבודה והמיומנות הנרכשים בשימוש בצ׳י (המילה ברפואה הסינית שמשמעותה אנרגיית חיות).זהו בדיוק הטעם בגינו לתרגול טאי צ׳י נודעו יתרונות כה רבים כתרגול תומך בריאות ואריכות ימים. על לימוד טאי צ׳י כאמנות לחימה נרחיב בהמשך. ולמי שנעוניין ניתן לצפות בסרטון ובו סקירה של מחקרים על טאי צ׳י  

טאי צ׳י מה לומדים בתחילת הדרך ?

למעשה הדבר הנכון הוא להתחיל מלימוד היסודות לתנועה ויציבה נכונה דרך סדרות צ׳י קונג המותאמות ללימוד טאי צ׳י, סדרת שי בא שי המכונה בפי רבים טאי צ׳י צ׳י קונג חוברה במטרה להכין את התלמיד ללימוד הפורם. בנוסף ישנם פורמים קצרים שחוברו במאה העשרים ומהווים ״לובי״ רך ומזמין. וזאת בניגוד לפורם המלא בן 113 התנועות שדורש כמה שנים ללימוד מעמיק. את הפורם הקצר בן שמונה התנועות המכונה 8 form, ניתן ללמוד בשבוע מרוכז בסדנה. או במשך של כחודשיים שלשה בהשקעה של חצי שעה תרגול יומי. 

שתי אופציות פופולאריות המוצעות למתחילים

במדיקל צ׳י קונג ישראל מוצע גם קורס וידאו דרכו ניתן ללמוד טאי צ׳י צ׳י קונג , פורם שמונה התנועות ואת ההסטוריה מאחורי יאנג סטייל טאי צ׳י. אף זו דרך טובה להתחיל ללמוד טאי צ׳י מביתכם בקצב וזמנים המתאימים לכם. אופציה שניה תהיה להרשם לסדנה מרוכזת המאפשרת לצלול לתוך הנושא ולחוות בחופשת טאי צ׳י קסומה בת חמישה ימים מרוכזים את החוויה השלמה. היתרון בריטריט טאי צ׳י הוא התרגול לצד מתרגלים מתחילים וותיקים, מפגש אישי עם מורה שאהבתו וניסיונו בתחום יכניסו אתכם אתכם לעולם הטאי צ׳י צ׳ואן ממבט עמוק שרק ניסיון של שנים מקנה. שתי הבחירות הן דרך ובה להתחיל לתרגל, וזה העיקר!
בתצלום מתחת נראים אמיר פרלמן יחד עם קבוצת תלמידים שהשתתפו בסדנת טאי צ׳י פושינג הנדס .

אמיר פרלמן ותלמידים בסדנת פושינג הנדס פברואר 2020

הכשרת מורים לטאי צ׳י צ׳ואן

הכשרת מורים לטאי צ׳י מתאפשרת במסלול לימודים רב שנתי אותו מרבית התלמידים מסיימים תוך שלש שנות לימודים , במהלך מסלול לימודים נרחב זה רוכשים כישורים רבים וביניהם לימוד מעמיק של הפילוסופיה מאחורי השיטה, מבואות היסטוריים, לימוד מדוקדק של הפורם הארוך המלא וכן אפליקציות לחימה הלכה למעשה.בתום כל שנה התלמידים עוברים בחינת מעבר המאפשרת להמשיך לשנה הבאה. הדרישות המקדימות הן הכרות עם אחד הפורמים הקצרים וביצוע ברמת בחינה של סדרת צ׳י קונג דרכה התלמיד מדגים שליטה בעקרונות התנועה והיציבה הנכונים. בסרטון שלמטה תוכלו לצפות בתלמידי המחזור הראשון בתרגול משותף בהדרכתו של אמיר פרלמן מייסד מדיקל צ׳י קונג ישראל בית הספר להכשרת מדריכי צ׳י קונג וטאי צ׳י.