Home / כללי / טאי צ׳י יאנג סטייל הפורם הארוך

טאי צ׳י יאנג סטייל הפורם הארוך

5/5 - (1 vote)

טאי צ׳י יאנג סטייל - למה כדאי ללמוד את המסורת האמיתית ולא להסתפק בפורם קצר

רבים כיום מתרגלים גרסאות מקוצרות של טאי צ׳י יאנג סטייל, ישנם פורמים שהם למעשה המקבילה לקאטות באמנויות לחימה אחרות. בעולם הטאי צ׳י המסורתי הלימוד הנו תהליך של שנים רבות של תרגול, לימוד והפנמה.

כיום שני הפורמים הקצרים פורם שמונה התנועות המאוד פופולארי בסין ופורם 24 התנועות שתפס פופולאריות רבה במערב הם הנפוצים ביותר. למה ? הסיבה פשוטה מאוד המשימה קלה יותר והתחושה הנפלאה שהשגנו משהו שלם באה בקלות יחסית. בעולם בו כולם מחפשים סיפוק מיידי, הישגים ומסלולי לימודים מקוצרים הפופולאריות של הפורמים הקצרים מאוד מובן. אל תטעו לחשוב שאני מתנגד ללימוד הפורם הקצר שבעיני מהווה ״לובי״ מזמין דרכו ניתן להיכנס לעולם מופלא שכולל בתוכו פילוסופיה עמוקה ותרגול שהוא מרפא לגוף ולנפש. לכן גם אצלנו במדיקל צ׳י קונג ישראל, במסגרת סדנאות מבוא לטאי צ׳י אנו מלמדים פורם קצר.

ובכל זאת רציתי לשתף אמירה שמורי ורבי מאסטר יאנג ג׳ווינג מינג הביע באוזני. פעם במהלך שיחה אישית, הוא תיאר את ההבדלים בין הפורמים המודרניים ללימוד המסורתי  כהבדל שבין לימוד יצירה קלאסית מורכבת ללימוד שיר פופ. בעוד היצירה דורשת שנים של רכישת מיומנות מורכבות, רק בכדי להנות בסוף התהליך מביצוע מלא רגש, שיר פופ המורכב מכמה אקורדים בודדים ומקצב פשוט לימודו לוקח יום לנגן סביר.

ואכן עבורי הפורם המלא בן 113 התנועות הנו יצירה קלאסית החובקת בתוכה ידע רב ועומק. רבים אולי לא מודעים לכך אך אחד השמות העתיקים של אמנות הלחימה הרכה טאי צ׳י צ׳ואן היה הפורם הארוך. המטרה ברצף מורכב זה של תנועות הייתה להעביר למתרגל סט של כישורים, הבנה של הפוטנציאל הגלום בתנועות כאפליקציה מעשית וכמדיטציה בתנועה.

לימוד טאי צ׳י מסורתי במסלול רב שנתי

לאחר כמה שנים בהן בקבוצות הלימוד לתלמידים מתקדמים צ׳י קונג טאי צ׳י, אנו מתרגלים את הפורם הארוך המסורתי. יפתח השנה גם מסלול הכשרת מורים לטאי צ׳י צ׳ואן יאנג סטייל. זהו מסלול לימודים רב שנתי בו התלמידים על פי כישוריהם יכולים לסיים ולקבל תעודה של אמן ומורה לטאי צ׳י. זהו מסלול עבור מי שלא אצה לו הדרך.

משך הלימודים הוא על פי רוב 3-4 שנים, בסיום כל שנה התלמידים נבחנים על החומר שנלמד על מנת לעבור הלאה לשלב הבא. בתום שנתיים התלמיד מקבל תעודה של עוזר מדריך. בהמשך הוא לוקח חלק בהוראה של התלמידים החדשים בקורס.

זוהי דרכה של מסורת הלימוד העתיקה, המלמד לומד מעצם עבודתו כמדריך. במקרים רבים אף יותר מאשר הוא למד כתלמיד.

כמי שמתרגל שנים רבות וממשיך לראות את עצמו כתלמיד אוכל לומר בבטחה, הסבלנות משתלמת.

אמיר פרלמן לצד המורה של לטאי צ׳י יאנג סטייל מאסר יאנג ג׳ווינג מינג

אודות amirwp1

Check Also

טאי צ’י להפחתת שומן בטני? מסתבר שכן!

אמיר פרלמן מסביר על טאי צ’י כדרך לשרוף שומנים טאי צ’י להפחתת שומן בטני? אז …